Sedm mýtů o vzdělávání
Daisy Christodoulou přináší podnětnou kritiku obecně uznávaného pojetí vzdělávání.
Kategorie: | Nabídka publikací |
---|
Na základě svých nedávných zkušeností s výukou ve školách, které na žáky kladou vysoké nároky, ukazuje na široké škále příkladů a případových studií, jak moc je výuka ve třídě v rozporu se základními vědeckými principy.
Zkoumá sedm široce zastávaných názorů, které brzdí žáky i učitele:
- Fakta brání porozumění
- Výuka vedená učitelem je pasivní
- Jednadvacáté století vše zásadně mění
- Vše se dá jednoduše vyhledat
- Měli bychom vyučovat dovednosti přenositelné napříč obory
- Projekty a žákovské aktivity jsou nejlepším způsobem, jak se učit
- Výuka znalostí je indoktrinace
V každé kapitole Christodoulou srozumitelně předkládá teorii jednotlivých mýtů, zvažuje jejich praktické dopady a poukazuje na znepokojivé rozšíření takového přístupu. Poté s odkazem na aktuální poznatky kognitivních věd přesně vysvětluje, proč se jedná o mýtus. Autorka prezentuje přesvědčivé argumenty vysvětlující, jak vládní resorty a vzdělávací organizace na celém světě zklamaly učitele a žáky tím, že prosazují, ba dokonce nařizují, teorii bez důkazů a špatnou praxi.
Tento nesmírně výstižný text je nezbytnou četbou pro všechny učitele, studenty fakult připravující budoucí učitele, ředitele škol, tvůrce vzdělávací politiky, výzkumné pracovníky a akademiky na celém světě.
Formát: 152 stran, 159 × 245 × 12 mm, brožovaná, ukázka z knihy. Kniha je dostupná pouze u nás.
Původní název: Seven Myths about Education
UKÁZKA ▼
ROZHOVOR S AUTORKOU ▼
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.