Uč jako šampion 3.0
63 technik, které žákům pomohou k úspěchu. Autor: Doug Lemov
Kategorie: | Nabídka publikací |
---|
Uč jako šampion 3.0 je rozšířené a aktualizované vydání vysoce ceněné studie o učitelském řemesle od Douga Lemova, které má již přes milion prodaných výtisků v různých jazycích.
Objasňuje, jak na kontrolu porozumění, jak zvyšovat akademická očekávání a poměr kognitivní práce žáků, jak motivovat a zapojovat žáky, zlepšovat diskuse, podporovat důvěru, respekt a také předvídat, kdy je nutné usměrnit chování žáků tak, aby bylo pozitivní a produktivní.
Lemov a jeho tým čerpali jednak z mnoha hodin strávených pozorováním výuky excelentních učitelů, tak z výzkumu kognitivních věd – na základě toho sestavili soubor 63 technik, které učitelům pomáhají ujasnit si, jakým způsobem při výuce postupovat a umožňují žákům dosahovat vynikajících výsledků.
Publikaci ocení začínající, zkušení i budoucí učitelé a lídři škol. „Předpokládám, že v mnoha případech může tato kniha popisovat věci, které již znáte a děláte. To je skvělé, a v takovém případě je mým cílem pomoci vám, abyste se v nich ještě zlepšili a možná viděli užitečné aplikace a varianty, o kterých jste neuvažovali,“ píše Lemov.
Knihu doprovází videa (s českými titulky) pořízená během reálných hodin ve školách.
Kniha od učitelů pro učitele
„Realita výuky je taková, že často musíme ze strany žáků řešit neochotu, odpor, naučenou bezmocnost, nebo dokonce výslovné odmítání. Někteří to vzdávají i u úkolů, které nám připadají jednoduché. Položíte otázku a odpověď je velmi rychlá: „Nevím.“ Jiní možná vůbec nebudou ochotni to zkusit. Zeptáte se a hned zazní: „Nevím.“ A ať už si to uvědomují, nebo ne, pokud série odpovědí nevím přetrvává, vytváří si snadný únik, protože v mnoha případech učitelé nevědí, jak na nevím reagovat – a platí to stonásobně, je-li proneseno tónem, který dává najevo, že už vám to snad řekli jasně. Když učitelé nevědí, jak na to reagovat, nechají takové žáky po zbytek hodiny na pokoji. Nebo po zbytek týdne. Nebo po zbytek školního roku. Je to příklad paradoxu náplasti.“
„Uč jako šampion 3.0 má za cíl připravit vás na nejnáročnější chvíle ve školách, kdy přestáváte věřit, že je vůbec možné uspět a stejně tak na nejšťastnější okamžiky, které vás budou motivovat a díky nimž je učitelství nejlepší práce na světě. A o těžkých chvílích se píše jen v málo knihách.“
OBSAH:
Kapitola 1 PĚT TÉMAT: MENTÁLNÍ MODELY A ZÁMĚRNÁ REALIAZCE
(teorie kognitivních věd) |
Kapitola 7 MAXIMALIZACE MÍRY UČENÍ PROSTŘEDNICTVÍM KLADENÍ OTÁZEK(techniky zaměřené na zvýšení míry účasti a míry myšlení skrze umění kladení otázek) |
Kapitola 2 PŘÍPRAVA HODINY(techniky zaměřené na uvolnění pracovní paměti učitelů a žáků) |
Kapitola 8 MAXIMALIZACE MÍRY UČENÍ PROSTŘEDNICTVÍM PSANÍ(techniky na posílení míry učení skrze psaní) |
Kapitola 3 KONTROLA POROZUMĚNÍ(techniky pro efektivní zpětnou vazbu od žáků a získávání důkazů o učení) |
Kapitola 9 MAXIMALIZACE MÍRY UČENÍ PROSTŘEDNICTVÍM DISKUSE(techniky na zvýšení míry učení skrze diskusi) |
Kapitola 4 AKADEMICKÝ ÉTOS(techniky zabývající se zvýšením míry účasti žáků v hodinách) |
Kapitola 10 POSTUPY A RUTINY(techniky určené pro budování efektivních procesů v hodinách) |
Kapitola 5 STRUKTURA HODINY(techniky pro vedení práce žáků v hodinách) |
Kapitola 11 VYSOKÁ OČEKÁVÁNÍ V OBLASTI CHOVÁNÍ(techniky zaměřené na management chování žáků) |
Kapitola 6 DYNAMIKA(techniky podporující momentum výuky) |
Kapitola 12 BUDOVÁNÍ MOTIVACE A DŮVĚRY ŽÁKŮ(techniky posilující pozitivní rámování a precizní ocenění) |
Doug Lemov je managing director of Uncommon Schools a vede tým Uč jako šampion, který navrhuje a realizuje vzdělávání pedagogů na základě zkoumání vysoce výkonných učitelů.
.
Formát: 488 stran, 178 × 254 × 34 mm, brožovaná, ukázka z knihy. Kniha je dostupná pouze u nás.
.
Originální název: Teach Like a Champion 3.0
UKÁZKA ▼
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.